Forum Socjologia Strona Główna


Socjologia
forum grupy badawczej z mitow do wymiany pogladow na tematy rozne. ostatnio dodane: mala pomoc w koordynacji badan equal
Odpowiedz do tematu
tworzenie postaci
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

tutaj zamieszcze kilka informacji, ktore beda mi potrzebne, by efektywnie poprowadzic sesje (no i wam tez nie zaszkodza). zaznaczam ze info o postaciach prosze kierowac na pm (prywatna wiadomosc) lub ustnie w realu, ale najlepiej tak by inni gracze nie slyszeli. po prostu wzajemne poznawanie postaci bedzie ciekawym elementem sesji, nie chce sobie i wam odbierac tej przyjemnosci... wiadomo ze nie ma nic gorszego niz sesja pt "siedzicie w karczmie, znacie sie od lat... ( a tak naprawde nic o sobie nie wiecie, zwykla hipokryzja).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RASY
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

jak juz pisalem planuje prowadzic niezrzeszone D&D, ale mozna dolozyc niemal dowolna rase niewymieniona tutaj a zwiazana z fantasy (o osmiornicach jednak zapomnijcie). musicie wybaczyc bo to co pisze to moje wyobrazenie+to co pamietam, ma wam dac tylko pewien wglad na rasy, zainteresowani dostana polski podrecznik do przeczytania;)

czlowiek - uniwersalna rasa, ktora nigdy nie jest mistrzem jakim moze byc elf w sztuce czy krasnolud w kowalstwie, ale moze byc specjalistom, do tego szybko sie uczy, nie jest niczym ograniczony, w przeciwienstwie do innych ras

niziolek/hobbit - wiekszosc z was wie co to za stworzonko, to taki maly (
1,2 m najwyzsze zdaje sie) czlowieczek, z wlochatymi nozkami, pucolowana twarza, lekko dzieciecym wygladem i rozbrajajacymi zwyczajami, nie sa zbyt silne, ale za to maja duzo szczescia i sa bardzo zwinne, sa niezlymi lotrzykami, choc moga parac sie tez magia czy walka

elf - jedna z najstarszych ras, nieco dumna, wyniosla, tajemnicza, zyjaca w lasach i ukryta przed innymi lasami, zyje w symbiozie z przyroda, bardzo dlugowieczna. zlosliwi nazywaja ich zarozumialymi, ale malo kto odmowi im inteligencji. z racji swojej dlugowiecznosci patrza na swiat zupelnie inaczej niz ludzie (pewien dystans, a takze chlod oceny). sa zwykle nieco przystojniejsze, niz ludzie, nieco mniejsze i drobniejsze, sa zwienniejsze niz ludzie, jednak ich watla budowa sprawia, ze sa przy tym bardziej wrazliwe na ciosy, pogode, choroby, trucizny itp (maja nizsza kondycje). znane sa z pieknej sztuki, ktora tworza, z gry na instrumentach, wyrafinowanych rozrywkach, umiejetnosciach strzelania z luku, uwielbienia dla przyrody hmm i paru innych bzdetow. czesto nosza dlugie wlosy. najlepiej sprawdzaja sie jako magowie, sa tez dobrymi wojownikami (zwlaszcza lucznikami) oraz lotrzykami.

kranoslud - kolejna najstarsza rasa, pod wieloma wzgledami jest zupelnym przeciwienstwem elfow. bywaja rubaszne i kochaja dobry (i mocny!!! ) alkohol. niektorzy uwazaja je za prostacie, ale to nie prawda, to dumna rasa, obdrzaona niezwyklymi zdolnosciami. sa najlepszymi mechanikami, archotektami, technikami, kowalami i jubilerami, a takze wynalazcami. sa bardzo dokladne i 'uporzadkowane'. zwykle szanuja prawa (elfy maja luzniejszy stosunek) i niemal zawsze dotrzymuja slowa (sa honorowe). sa dzielnie czemu nieraz dawaly wyraz. zyja najczesciej w miastach i wioskach w gorach, gdzie pracuja z pomoca surowcow z kopalni. maja do 1,5m wzrostu i sa zawsze dobrze zbudowane. niemal zawsze nosza dlugie brody, ktore sa dla nich szczegolnie wazne. w przeciwienstwie do elfkow ich mocna budowa zapewnia im duza wytrzymalosc na trudy i inne przeciwnosci losu, jednak ich ta sama mocna budowa, sprawia ze ich cialo jest nieco toporne, przez co sa mniej zreczne niz ludzie, a tym bardziej elfy i niziolki. sa dobrymi wojownikami, swietnymi rzemieslnikami, zdarzaja sie rowniez magowie, natomiast bardzo rzadko podazaja sciezka lotrzykow (topornosc ciala i praworzadny charakter)

polork - tatus byl orkiem a mamusia zgwalcona wiesniaczka (to najczesciej), ale historie sa rozne. półorki zwykle sa duze i bardzo silne, czesto tez owlosione, z lekko zielona lub brazowawa skora, wystaja im tez duze kly (ale wyglad jest do ustalenia a i ladne polorki/polorczyce chadzaja po Faerunie). zwykle nie sa zbyt bystre, ani zbyt ladne, za to czesto sa agresywne. najczesciej maja cechy ludzi i orkow, półorkami nazywamy kazde polaczenie krwi ludzkiej i orczej (nawet jesli pradziadek byl orkiem, a potem sami ludzie, to podchodzi pod polorka - przynajmniej z nazwy). w jednej wersji orki sa agresywne, malo rozumne i zyja by jesc, pic i zabijac, kochajac walke ponad wszystko. jedna wersja. druga wersja to orki przedstawione np w warcrafcie III, inteligentne humanoidy, ktorym nie obce sa ludzkie wartosci i uczucia, takie jak honor, duma i wolnosc. to ostatnie byloby kluczowym dla nich. półorki to niemal zawsze pariasi - nie znajdujacy miejsca ni wsrod ludzi ni wsrod orkow. sa dobrymi wojownikami, glownie tym sie zajmuja (wersja 1), moga parac sie kazda profesja, choc naturalne predyspozycje maja zwlaszcza do walki (wersja 2)

półelf - skrzyzowanie elfa z czlowiekiem (slodko i zachecajaco brzmi) - najczesciej posiadaja zalety swojego ludzkiego rodzica (energia i wszechstronnosc ludzi), a jednoczesnie zalety elfkiego rodzica (bystrosc zmyslow, przystojny wyglad). zachowuje czesc zdolnosci swoich rodzicow, z obu stron. sa znakomitymi ambasadorami i mediatorami w sporach miedzy roznymi rasami (poza elfami i ludzmi, gdyz obie rasy uwazaja ze polelf faworyzuje druga strone). to rowniez pariasi, zyja w elfkich i ludzkich spoleczenstwach, a czasem w innych, jednak zadne z nich nie jest tak naprawde ich domem... rosna duzo szybciej, niz dzieci elfow, a duzo wolniej, niz ludzi... zyja krocej przez co nie moga opanowac calego bogactwa elfiej kultury, z kolei zbyt wolno sie ucza i rosna, by dobrze pasowac do spoleczenstwa ludzkiego (ich przyjaciele z dziecinstwa umieraja ze starosci, nim te osiagaja doroslosc...). moja ulubiona, polecam;)

to tak po krotce, jest sporo klonow i troche innych ciekawych ras.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
klasy (zawody)
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

czyli co kto umie.

na poczatek ogolny podzial na:
- postacie walczace
- postacie czarujace
- łotrzykowie (inne)

a) postacie walczace to wszytkie postacie, ktore przede wszystkim umieja sie dobrze bic, za pomoca jakiejs broni, a czasem i bez niej, oczywiscie potrafia tez inne rzeczy (nie jest to typ idealny:P) ale to umieja przede wszystkim. przyklad:
- wojownik - specjalista od wladania bronia i technik walki, posiada rozmaite umiejetnosci pomagajace mu w walce, zdyscyplinowany, skupia sie na umiejetnosciach zwazanych z walka
- ranger - Aragorn, bardziej mysliwy, tropiciel, wojownik zyjacy w lesie, w harmonii z przyroda, jego umiejetnosci zwiazane sa z walka, przezyciem w dziczy oraz ze zwierzetami
- paladyn - swiety rycerz, czempion dobra, urodzony przywodca i poslaniec dobrych bogow, ktorego celem jest szczerze dobra, ochrona swiata przed zlem i tym podobne pierdoly, posiada umiejetnosci zwiazane z leczeniem, no i oczywiscie walka
- barbarzynca - Conan- wojownik niezbyt zdyscyplinowany, walczy wykorzystujac nie technike, ale brutalna sile, charakterystyczne, ze potrafi zniesc wiecej niz ktokolwiek, potrafi tez wpadac w szal, kiedy zmienia sie w maszyne do zabijania
- inne (rozpatrze wlasciwie kazdy pomysl...)

b) postacie czarujace

- kaplani - wezmy sobie ksiedza to bedziemy wiedzieli o co chodzi, wierze w jakiegos boga, a ta wiara i boska opieka zsylaja mu moc roznego rodzaju (zaleznie od charakteru bostwo, niektore pozwola leczyc, inne zadawac rany, inne latwiej sie poruszac itp). zyje w zgodzie z boskimi przykazaniami, w zamian uzywa magii kaplanskiej, bogow do wyboru jest mnostwo i kazdy znajdzie cos dla siebie (jak nie to mozna wymyslec boga), oczywiscie ile bogow, tyle dziedzin wiec latwo cos wygrzebac... wezmy boga imieniem Comte, patrona szalenstwa i wscibstwa (patron socjologow Razz)

- zaklinacz - on postrzega magie intuicyjnie, jego moc wyplywa z niego samego, nie wie jak, ale umie nia wladac, najczesciej jest w jakis sposob niezwykly, czesto jego rodzic byl jakas niezwykla istota - demonem, bogiem, aniolem, smokiem..., nie uczy sie zaklec, po prostu je rzuca

- mag - mol ksiazkowy, ktory za cene swoich wieloletnich badan i nauki, uczy sie natury magii i umiejetnosi kontrolowania jej by osiagnac pozadany skutek, uczy sie rzucania zaklec (rozne sa szkoly magii, mozna wladac wszystkimi, lub tez sie specjalizowac, byc np. iluzjonista, demonologiem, nekromanta, mistrzem zauroczen, mistrzem czarow bojowych, mistrzem przemian, mistrzem zaklec ochronnych, mistrzem poznania itp).

- druidzi - to kaplani natury, ktorzy czerpia moc nie tyle od bogow, co od otaczajacej ich przyrody, kochaja zwierzeta i przyrode, a ona kocha ich, zyja zwykle posrod niej, nie lubiac duzych miast, ani skupisk istot, czesto pustelnicy, do czego by to porownac... pustelnik?

c) lotrzykowaie, postacie 'spoleczne'

- lotrzyk klasyczny - zlodziej, kieszonkowiec, podrywacz, falszerz, demagog, dyplomata, polityk, kupiec, urzednik, szpieg itp, osoby ktore posiadaja rozmaite umiejetnosci (w tym te spoleczne), ktore pozwalaja im dobrze radzic sobie z napotykajacymi je problemami, ich bronia zwykle nie jest magia ani miecz, ale spryt, zwinnosc i jezyk

- bard/trubadur - artysta zajmujacy sie konkretnym rzemioslem (muzyka, malarstwo, rzezbiarstwo, spiew, taniec itp). kocha publike, a publika kocha jego, bo to wlasnie on moze ja oczarowac swoim wdziekiem, magia swych slow, gestow i ruchow, pieknem glosu i tonem muzyki (np. Jaskier, Tom Bombadil jesli dobrze pamietam, choc moze to nie najwlasciwsze porownania)

no to tak po krotce, pytania ew na pm, jesli nie ma tu klasy ktora przypadla by wam do gustu, nie ma problemu, mozna stworzyc nowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

historia - nic nie bierze sie znikad i wszystko ma swoja historie, kazdy osoba (dopuszczam wyjatki, ale tutaj historia jest, tyle ze mamy problemy np z amnezja itp) urodzila sie w jakims otoczeniu, gdzies sie wychowala i po czesci dlatego jest jaka jest, robi to co robi itp. prosilbym o skrotowanie zarysowanie tych rzeczy, co nie bedzie ustalone, to wymysle, ale niekoniecznie za wiedza i zgoda gracza;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

umiejetnosci.
2 rodzaje.

- klasyczne umiejetnosci (kaplan - modlitwa, wojownik - walka bronia, lotrzyk - przebieranie sie, ukrywanie sie) czyli te ktore mogly wystepowac w naszym swiecie (i wystepuja), porownanie najlepiej wychodzi ze sredniowieczem...
- umiejetnosci niezwykle (tutaj kazda klasa dostanie jakis bonusik, nadnaturalny szal barbarzyncy, umiejetnosci rzucania zaklec maga czy nadnaturalna szybkosc wyprowadzania ciec przez wojownika)

miloby bylo uslyszec propozycje, sam dam moje gdy bede wiedzial, kto kim chce grac;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

osobowosc i charakter

- czyli jaki ktos jest, jakie cechy najlepiej oddaja jego dusze, jego normy i wartosci, co lubi a czego nie lubi, mysle ze wiecie o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

ogolne statystyki:

tu bym poprosil zebyscie okreslili w formie opisu, jak bardzo jestescie... silni, zreczni, jaka macie kondycje, jak bardzo jestescie inteligentni, madrzy i charyzmatyczni, oczywiscie wsio bedzie podlegac modyfikacjom juz na poczatku (na + i na - , rozne postacie potrzebuja roznych cech, nie zawsze zdajac sobie z tego sprawe) i w trakcie gry. przyklad.

Alexander jest raczej silnym mezczyzna, choc nie wyglada. z wygladu jest szczupla postacia o zwinnych, tanecznych ruchach (co wskazuje na wysoko zrecznosc). jego kondycja nie raz byla juz poddana probie i jest z pewnoscia tym czyms, czym moze sie pochwalic, w przeciwienstwie do niektorych. przezyl gdy inni umierali. przezyl smiertelne rany, zyje nadal. w jego blekitnych oczach odbija sie blysk inteligencji, zas lekko siwe wlosy na koncowkach oraz roztropne spojrzenie wskazuja, ze niejedno juz przezyl. bije od niego dziwna aura, ktora sprawia, ze rozmowca mimowolnie czuje do niego pewien szacunek, wiedzac ze nieroztropnym byloby wszczynanie z nim burd. nie jest zbyt przystojny, cialo zdobia blizny, jest raczej niski, ale ta wewnetrzna aura, kaze sluchac tego co mowi. [no to moze nie do konca to o co mi chodzilo, ale moze wam pomoze]

skala jest od 3-18 dla ludzi z drobnymi modyfikacjami dla innych ras, przy
(3 - bardzo niska, 10-11 - przecienta, 18 - niezwykla, niespotyakna)

- sila - lekko ponadprzecietna - 13
- zrecznosc - bardzo dobra (bardzo wysoka) - 16
- kondycja - niezwykla - 18
- inteligencja - ponadprzecienta - 14
- madrosc - wysoka - 14
- charyzma - wysoka - 14

to tylko przyklad, oczekuje raczej:

'moja postac jest'
- bardzo silna (tak silna ze potrafi rozlupac czaszke 1 uderzeniem maczugi) - 16
- niezbyt zgrabna i zreczna - 8
- ma dobra kondycje - 14
- jest niezbyt inteligentna - 9
- niezbyt roztropna (madra) - 9
- jego zakazana geba jest powszechnie nielubiana - 8

to model przecietnego osilka, mam nadzieje ze pomoglem.

p.s. czekam na pm'ki
-

sila - sila fizyczna - umiejetnosc podnoszenia ciezarow, wylamywania drzwi, zadawania silnych ciosow itp

zrecznosc - wszystko co zwiazane z koordynacja reka-oko, ale nie tylko, to szybkosc, zwinnosc, umiejetnosci unikania ciosow, otwieranie zamkow, turlanie sie po ziemi, chodzenie po lodzie i masa innych

kondycja - ogolna sprawnosc ciala, jak bardzo cialo jest 'zahartowane', odporne na trudy, zmeczenie, jak szybko sie goi i jak szybko zwalcza choroby czy trucizny

inteligencja - bystrosc, umiejetnosc uczenia sie, opanowanie jezykow, wiecie chyba czym jest inteligencja;) (wystarczy nam potoczna definicja, znam te naukowa z psychologii spolecznej, ale mysle ze tutaj nie jest potrzebna)

madrosc - doswiadczenie, madrosc zyciowa, to co sie przezylo, praktycznosc, zwykle starsze osoby sa madre - starsi kaplani... hmm moze sie mylic z inteligencja, ale to nie to samo, jak cos sprobuje jasniej przedstawic roznice

charyzma - sila osobowosci, wyglad postaci, sila przekonywania i zawierania znajomosci

percepcja - intuicja i zmysly


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sigma
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A jak ktoś chce się podokształcać to mam na kompie blisko 2giga podręczników do D&D edycja 3 oraz 3.5 Wink Wchodza na 3CD lub 1DVD Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elthar
Administrator


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

przepraszam ze chwilowo nie odpowiadam na pm'y mam sporo roboty, od piatku popoludniu jestem wolny. znaczy jak macie czas to mozemy w weekend nie tylko zrobic postacie ale nawet zagrac...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tiddly
socjolog-amator


Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

amazing asians, nasty video!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jano1101
kandydat na socjologa


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A nice video about 2 crazy grandmas.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tdsh
kandydat na socjologa


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

amazing asians, nasty video!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aneorsedesan
kandydat na socjologa


Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

I have uploaded it for you!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tworzenie postaci
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu